تبلیغات
پرسه در بازی سازی - آموزش مونوگیم - کار با ابزار Monogame Pipeline

در این آموزش با ابزار کار با محتوا در مونوگیم یا Monogame pipeline  آشنا می شویم. منظور از محتوا یا content، تصویر، صدا، مدل و یا هرچیزی است که در بازی خود از آن استفاده می کنید.
یک پروژه مونوگیم ایجاد کنید. در پنل solution explorer یک فولدر به نام Content وجود دارد و در داخل آن یک فایل به نام Content.mgcb که تمام محتوای پروژه شما در این فایل قرار می گیرد. این فایل را ابزار جدید مونوگیم که ابزاری با رابط کاربر گرافیکی به نام pipeline است باز می کند و کار با محتوای بازی از جمله تصاویر، صداها و مدل ها و فونت ها و ... را بسیار ساده تر از گذشته می کند.
روی فایل Content.mgcb دابل کلیک کنید تا pipeline باز شود.

Monogame Pipeline

سه پنل می بینید. پنل بالا سمت چپ، نمای درختی پروژه شماست که یک ریشه به نام Content دارد. پنل پایین سمت چپ مشخصات و ویژگی های هر فایل و خود پروژه را نشان می دهد که قابل تنظیم هستند. از جمله این که می خواهید چه عملیاتی روی فایلتان انجام شود. به عبارت دیگر با فایل چه رفتاری شود. آیا مثل یک تصویر پردازش و وارد شود یا یک صدا. بالاخره پنل سمت راست مانند یک console است که هنگام  build کردن پیام ها را نمایش می دهد.
از منوی edit یا با راست کلیک روی Content، گزینه add و بعد existing item( فایل موجود) را انتخاب کنید. یک تصویر انتخاب کنید. مونوگیم فرمت های png , jpg , bmp , tga و تعدادی فرمت دیگر را پشتیبانی می کند.
 بعد از انتخاب یک پنجره بالا می آید و از شما می پرسد: " فایل انتخابی خارج از پروژه است. می خواهید چه کار کنید؟"
شما گزینه اول را که می گوید : " فایل را داخل پروژه کپی کن" انتخاب کنید.
حالا تصویر را وارد پروژه کرده اید. این تصویر می تواند یک تصویر پس زمینه، یک تکسچر یا هر چیز دیگری باشد. تنها کاری که باقی مانده این است که پروژه را build کنید.
 از منوی build گزینه build را انتخاب کنید. 
این روش رایج و ساده برای وارد کردن محتوا از جمله تصویر و صدا به پروژه مونوگیم است. 


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

کانال آموزش طراحی بازی..........چهارشنبه 17 آذر 1395

نسخه بتا یونیتی ۵.۵..........پنجشنبه 11 آذر 1395

هیولا دات کام، بستر توزیع بازی های کامپیوتری به صورت آنلاین..........پنجشنبه 27 آبان 1395

ساخت فایل exe از فایل سی شارپ بدون ویژوال استدیو..........چهارشنبه 12 آبان 1395

آموزش مونوگیم - محدود کردن آبجکت به ابعاد صحنه..........یکشنبه 9 آبان 1395

توپ قرمز مسطح یا Flat Red Ball- انجین بازی دوبعدی به زبان سی شارپ..........پنجشنبه 6 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گریوت..........شنبه 1 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - گری گایگکس Gary Gygax..........چهارشنبه 28 مهر 1395

بهبود کیفیت آموزش ها با GifCam..........دوشنبه 26 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - پیتر مولینیو..........جمعه 23 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گارفیلد..........پنجشنبه 22 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - وارن اسپکتور..........چهارشنبه 21 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - سید میر..........سه شنبه 20 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ویل رایت..........دوشنبه 19 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - شیگرو میاماتو..........یکشنبه 18 مهر 1395

همه پستها