تبلیغات
پرسه در بازی سازی - آموزش مونوگیم - صفحه کلید
یکشنبه 11 مهر 1395  06:33 ب.ظ
نوع مطلب: (مونوگیم ،آموزش ،) توسط: دانیال عبدالهی

در آموزش های قبلی استفاده از تصاویر را کار کردیم. در آموزش به شما می گویم چه طور از صفحه کلید استفاده کنید و چه طور با استفاده ار صفحه کلید یک تصویر را حرکت دهید.
فرض کنید یک تصویر را در مونوگیم به نام image.png  وارد کرده اید و در کلاس Game1.cs یک Texture2D  به نام image ایجاد کرده و ان تصویر را به آن داده اید.. حالا می خواهیم با چهار کلید جهت صفحه کلید شی را به چهار سرف حرکت دهیم.
برای استفاده از صفحه کلید در متد Update از شرط زیر استفاده می کنیم : 

 if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Right))

یک شرط است که اگر می گوید که کلید بالا از صفحه کلید فشرده شود. از همین الگو برای جهات دیگر هم استفاده می کنیم. برای حرکت یک تصویر باید موقعیت x و y آن را در این شرط متناسب با شرط تغییر می دهیم. فرض دو متغیر به نام های imageX و imageY داریم. ساختار چهار شرط حرکت در متد Update به شکل زیر می شود : 
 
     if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Right))
            { imageX += 5; }
            if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Left))
            { imageX -= 5; }
            if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Up))
            { imageY -= 5; }
            if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Down))
            { imageY += 5; }

به عنوان مثال وقتی کلید راست فشرده می شود، imageX به مقدار 5 واحد افزوده می شود. بعد در متد Draw از imageX و imageY برای رسم استفاده می کنیم.
متد Draw به شکل زیر خواهد شد : 

protected override void Draw(GameTime gameTime)
        {
            GraphicsDevice.Clear(Color.CornflowerBlue);
            spriteBatch.Begin();
            spriteBatch.Draw(image, new Vector2(imageX, imageY), Color.White);
            spriteBatch.End();
            // TODO: Add your drawing code here

            base.Draw(gameTime);
        }

حالا اگر start کنید باید بتوانید تصویر را در چهار جهت روی صفحه حرکت دهید.


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

کانال آموزش طراحی بازی..........چهارشنبه 17 آذر 1395

نسخه بتا یونیتی ۵.۵..........پنجشنبه 11 آذر 1395

هیولا دات کام، بستر توزیع بازی های کامپیوتری به صورت آنلاین..........پنجشنبه 27 آبان 1395

ساخت فایل exe از فایل سی شارپ بدون ویژوال استدیو..........چهارشنبه 12 آبان 1395

آموزش مونوگیم - محدود کردن آبجکت به ابعاد صحنه..........یکشنبه 9 آبان 1395

توپ قرمز مسطح یا Flat Red Ball- انجین بازی دوبعدی به زبان سی شارپ..........پنجشنبه 6 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گریوت..........شنبه 1 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - گری گایگکس Gary Gygax..........چهارشنبه 28 مهر 1395

بهبود کیفیت آموزش ها با GifCam..........دوشنبه 26 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - پیتر مولینیو..........جمعه 23 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گارفیلد..........پنجشنبه 22 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - وارن اسپکتور..........چهارشنبه 21 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - سید میر..........سه شنبه 20 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ویل رایت..........دوشنبه 19 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - شیگرو میاماتو..........یکشنبه 18 مهر 1395

همه پستها