تبلیغات
پرسه در بازی سازی - آموزش مونوگیم - چگونه تصویر ماوس را دنبال کند؟

در آموزش قبلی استفاده از صفحه کلید را بررسی کردیم. در این آموزش به شما نشان می دهم چطور از ماوس برای حرکت دادن تصاویر استفاده کنیم.
 در محیط ویژوال استدیو و در یک پروژه مونوگیم، فرض کنید یک  Texture2D به نام image داریم و برای موقعیت و حرکت دادن تصویر از دو متغیر به نام imageX  و  imageY  استفاده می کنیم.
روش کار ساده است. در متد Update از کد زیر استفاده می کنیم: 

imageX = Mouse.GetState().X;
imageY = Mouse.GetState().Y;

در این کد، در هر فریم، imageX  و imageY را به ترتیب با مختصات X و Y ماوس برابر می کنیم. در نهایت در متد Draw

spriteBatch.Draw(image, new Vector2(imageX,imageY), Color.White);

حالا اگر پروژه را اجرا کنید هر جا که ماوس می رود، تصویر ماوس دنبال می کند.


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

کانال آموزش طراحی بازی..........چهارشنبه 17 آذر 1395

نسخه بتا یونیتی ۵.۵..........پنجشنبه 11 آذر 1395

هیولا دات کام، بستر توزیع بازی های کامپیوتری به صورت آنلاین..........پنجشنبه 27 آبان 1395

ساخت فایل exe از فایل سی شارپ بدون ویژوال استدیو..........چهارشنبه 12 آبان 1395

آموزش مونوگیم - محدود کردن آبجکت به ابعاد صحنه..........یکشنبه 9 آبان 1395

توپ قرمز مسطح یا Flat Red Ball- انجین بازی دوبعدی به زبان سی شارپ..........پنجشنبه 6 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گریوت..........شنبه 1 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - گری گایگکس Gary Gygax..........چهارشنبه 28 مهر 1395

بهبود کیفیت آموزش ها با GifCam..........دوشنبه 26 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - پیتر مولینیو..........جمعه 23 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گارفیلد..........پنجشنبه 22 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - وارن اسپکتور..........چهارشنبه 21 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - سید میر..........سه شنبه 20 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ویل رایت..........دوشنبه 19 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - شیگرو میاماتو..........یکشنبه 18 مهر 1395

همه پستها