تبلیغات
پرسه در بازی سازی - توپ قرمز مسطح یا Flat Red Ball- انجین بازی دوبعدی به زبان سی شارپ

انجین بازی flat red ball

این انجین را می توان جزو ابزارهای قدیمی و با سابقه ساخت بازی به حساب آورد. اولین نسخه Flat Red Ball-FRB در سال 2005 توسط Vic Chelaru با استفاده از انجین مدیریت شده directX  ایجاد شد. به مرور زمان از یک انجین به مجموعه ابزاری  تبدیل شد که هدف آن بهبود سرعت توسعه بازی به طور مستمر بود. FRB  برای Xna بازسازی شد و وقتی مایکروسافت از پشتیبانی Xna  دست کشید، دوباره از Xna جدا شد. با رشد زامارین (xamarin)  فلت رد بال وارد عرصه پشتیبانی از چند پلتفرم (cross-platform) شد و قابلیت پشتیبانی از پلتفرم های موبایل را هم به خود افزود.
FRB  همچنان در حال نوآوری و تداوم است و توسط خود ویک و جامعه کاربری به کار خود ادامه خواهد داد.

ویژگی ها:
  • پشتیبانی از چند پلتفرم
  • تمرکز روی توسعه بازی های دوبعدی
  • انتخابی مناسب هم برای تیم های مستقل کوچک و هم برای تیم های بزرگ
  • دارای قالبی برای پروژه بازی و پلاگین هایی برای یکپارچگی با ابزارهایی مثل tiled و spriter و ... که روند ساخت بازی را ساده تر میکند.
  • پستیبانی از زبان سی شارپ
  • دارای مستندات و آموزش های دسته بندی شده و مفید 
  • یکپارچگی با ویژوال استدیو
کاری که FRB برای شما انجم میدهد این است که وقتی یک پروژه جدید ایجاد می کنید، برای شما یک template ایجاد می کند و فایل ها و فولدرهای لازم را برای شروع در اختیارتان می گذارد. با FRB ایجاد آبجکت ها (entity) و صحنه ها (screen) که دو مورد حیاتی هستند بسیار ساده می شود. entity ها دارای اجزا از پیش تعریف شده بسیاری هستند و به راحتی با زحمت کمی می توانید آبجکت های بازی خود را از کاراکترها تا رابط کاربری ایجاد کنید.  شاید بتوان گفت FRB سی تا چهل درصد راه را برای شما می رود.
اگر تمرکز شما روی بازی های دوبعدی است و آشنایی خوبی با سی شارپ دارید شاید Flat Red Ball  آن چیزی باشد که نیاز دارید. 

منبع : 
http://flatredball.com


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

کانال آموزش طراحی بازی..........چهارشنبه 17 آذر 1395

نسخه بتا یونیتی ۵.۵..........پنجشنبه 11 آذر 1395

هیولا دات کام، بستر توزیع بازی های کامپیوتری به صورت آنلاین..........پنجشنبه 27 آبان 1395

ساخت فایل exe از فایل سی شارپ بدون ویژوال استدیو..........چهارشنبه 12 آبان 1395

آموزش مونوگیم - محدود کردن آبجکت به ابعاد صحنه..........یکشنبه 9 آبان 1395

توپ قرمز مسطح یا Flat Red Ball- انجین بازی دوبعدی به زبان سی شارپ..........پنجشنبه 6 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گریوت..........شنبه 1 آبان 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - گری گایگکس Gary Gygax..........چهارشنبه 28 مهر 1395

بهبود کیفیت آموزش ها با GifCam..........دوشنبه 26 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - پیتر مولینیو..........جمعه 23 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ریچارد گارفیلد..........پنجشنبه 22 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - وارن اسپکتور..........چهارشنبه 21 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - سید میر..........سه شنبه 20 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - ویل رایت..........دوشنبه 19 مهر 1395

طراحان مطرح دنیای بازی - شیگرو میاماتو..........یکشنبه 18 مهر 1395

همه پستها